نماینده مردم چابهار،نیک شهروکنارک در مجلس،گفت: بافتهای بسیار قدیمی وغیربهداشتی و وضعیت نامطلوب وسایل خنک و گرم کننده برخی مدارس مناطق محروم موجب شده تا دانشآموزان این مناطق مشکلهای فراوانی برای ادامه تحصیل داشته باشند. یعقوب جدگال در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،افزود: بهسازی کتابخانههای مدارس مناطق محروم با تازههای نشر، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی درمیان دانشآموزان استان سیستان وبلوچستان از جمله اهدافی است که باید با جدیت در مناطق محروم کشور دنبال شود.
نماینده مردم چابهار، نیک شهرو کنارک در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد:مدارس یکی از اساسیترین و مهمترین مراکز رشد و پرورش افراد و آماده سازی آنها جهت ورود به اجتماع هستند واین در حالی است که دسترسی نداشتن دانشآموزان به امکانات پژوهشی و آموزشی شاخص علمی این مناطق را کاهش داده است.
وی ادامه داد: باید در تمام مدارس کشور به ویژه مدارس مناطق محروم علاوه بر هر کتاب درسی، چندین کتاب کمک آموزشی نیزارائه شود تا مکمل و پشتیبان کتب درسی باشد.
جدگال افزود: پرورش استعدادها و کمک به تقویت خلاقیت یکی ازاهداف آموزش و پرورش به شمار می آید و مدارس باید در راستای تحقق این هدف به رشد و پرورش خلاقیت دانشآموزان بپردازند.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع مجلس یادآورشد: جوانان ایران اسلامی در مراحل مختلف علمی و پژوهشی ثابت کرده اند چنانچه به آنها مجال فعالیت داده شود، میتوانند شاخص علمی کشور را به نحو مطلوب افزایش دهند.